Kādu gultasveļu izvēlēties?

Jā! Tik viegli apjukt  www.xnet.lv plašajā gultas veļas komplektu izvēlē. Tie ir dažādos izmēros un dizaini tik skaisti, turklāt par tik labām cenām tā kļūst pieejama teju ikvienam. Satīna, poliestera un kokvilnas gultasveļa pieaugušajiem un bērniem.

Padoms!

Lai miegs būtu ciešs un veselīgs ir jāievieš veselīga miega higiēna! Jā, tā to sauc speciālisti! Veselīga miega higiēna ir ieradumu kopums, kas veicina veselīga miega stāvokļa iestāšanos!

Foto: eosdentalsleep.com

Veselīga miega higiēnas vadlīnijas iesaka telpu vēdināt pirms gulētiešanas, lai to piepildītu ar svaigu gaisu, ieteicamā temperatūra ir 18°C.

Ja miegs ir trausls un pēkšņas skaņas bieži pārtrauc miegu, speciālisti iesaka izmantot ausu aizbāžņus vai radīt piemērotu miegam vienmērīgu un klusu fonu (dabas skaņas vai klusa un mierīga mūzika), lai pēkšņās skaņas slāpētu un mazinātu pēkšņo trokšņu ietekmi.

Miegs un tā kvalitātei ir ļoti liela nozīme katra cilvēka dzīvē. Guļot mēs pavadam pat trešo daļu savas dzīves! Tādēļ ir tik svarīgi atrasties ērtā gultā, tīrā telpā un gultas veļā.

Foto: comarg.com

Skaista, svaiga un jauna veļa, kas jauki smaržo veido patīkamas izjūtas un rosina veselīgu labsajūtu gulēt ejot. Miega traucējumu speciālisti saka, ka lavandas aromāts vairāk kā citi nomierina, taču tas ir ļoti individuāli. Arī mazuļu higiānas preces labam miedziņam veido ar lavandas aromātu, lai bērniņš, kurš mazgājies pirms gulētiešanas labāk relaksētos un spētu labāk izgulēties.

Bērnu ādai piemērota ir kokvilnas auduma gultas veļa. Tajā bērns guļ visciešākajā miegā. Turklāt 80% no mazuļiem vecumā līdz 4 mēnešiem pavada guļot līdz 19h. Īpaši parūpējoties sagādāt jau no pirmās mazuļa dienas kvalitatīvu gultas veļu.

Izvēlies tieši gultas veļas komplektus no satīna, īpaši ja āda ir jūtīga. Satīna gultas veļa ir ar maigu un zīdainu faktūru, kas patīkami nomierina ādu pirms miega un ļauj izbaudīt dabiski dziļu miegu. Skaista gultas veļa ne tikai uzlabos miegu, bet arī iederēsies Tavas guļamistabas interjerā. Skaista gultasveļa būs gaumes jautājums, vai tie ir modernie ziedu motīvi uz gultas veļas, vienkrāsaina vai 3D dizainā un grafiskiem rakstiem izdaiļota veļa…

Foto: mit-kindern-wachsen.de

Miegs regulē cilvēka sirds, asinsvadu un nervu sistēmas veselīgu darbību. Veselīga miega īpašniekiem ir pierādīts, ka labsajūta ikdienā ir augstāka. Var teikt, ka dzīvojam kvalitatīvāk, izguļoties veselīgā miegā. Ārstu rekomendācijas attiecībā uz veselīga miega ilgumu ir precīzas. Taču dzīvē piekasīgi skaitīt stundas nevajadzētu, jo ir pieaugušie un bērni, kam vajag vairāk un kam vajag mazāk gulēt. Arī diendusu ievērošana ir individuāls jautājums, tomēr speciālisti iesaka pieturēties, ka gulēt diendusu vajadzētu bērniem līdz 5 gadu vecumam un ieteicams to turpināt līdz skolas vecumam.

Miega higiēnas vadlīnijas stāsta par ēdiena un dzērienu izvēli pirms gulētiešanas, par rituālu, kas veicina lielāku relaksāciju, lai spētu pozitīvi ietekmēt organisma attīstību un atjaunošanās procesus.

Ieteikums!

Nolikt telefonu tālāk un nepievērst uzmanību ekrānam pirms gulētiešanas. Ekrāna izstarotā zilā gaisma ietekmē un maina hormonu darbību, tie ir atbildīgi par iemigšanai nepieciešamā melatonīna izstrādāšanu.

Foto: potsdamfotograf.de

Izvēloties gultasveļas izmēru vajadzētu ņemt vērā matrača platumu un garumu, tāpat arī segas un spilvena izmērus. Katram ir savi standarti, par spilvena izmēru un biezumu, taču ārsti neiesaka gulēšanai augstu spilvenu. Segas un spilvena izmēri sakrīt ar izmēriem, kas ir norādīti pie gultas veļas. Piemēram, ja pārvalks ir vajadzīgs segai 200x210cm, tad tāds pats izmērs ir jāskatās pārvalkam pie gultas veļas komplekta. Taču palaga izmērs būs lielāks par paša matrača izmēriem, lai palaga malas ieskautu matraci.

Ieteikums!

Uz matrača izmantojiet palagu ar gumijām, virsējais palags paliks savā vietā arī no rīta.

Tas lieliski noderēs, ja mēdz no rīta pamosties uz matrača bez palaga. Guļot cilvēks grozās un uz matrača virsmas palags var vieglāk saritināties. Palagi ar gumijām ir pieejami dažādu matraču izmēriem un visdažādākajās krāsās.

Prasības spilvena un segas biezumam un siltuma vadīšanas spējai ir atkarīgas no cilvēka termoregulācijas.

Foto: depositphoto.com

Ņem vērā:

*guļamistaba iekārtota mājas/dzīvokļa klusākajā stūrī nodrošinās lielāku mieru;

*neliec gultu zem loga;

*gultas vēlamais virziens ir ar galvgali uz ziemeļiem un ar skatu pret durvīm;

*matracim vajadzētu atrasties 45cm virs zemes;

*lai ērtāk ikdienā uzkopt zem gultas putekļus, zem gultas nevajadzētu neko uzglabāt;

*izvēloties gultu, ņem vērā, ka gultas malās vajadzētu paredzēt brīvu vietu;

*daudz fotogrāfiju un skaistās ūdens dekorācijas, labāk ir novietot viesistabā, jo guļamistabā vajadzētu izvairīties turēt strūklakas vai akvārijus;

*arī spoguļus vēlams novietot citās telpās vai vismaz, lai spoguļa attēlā neatspoguļo gultu;

*nelieto guļamistabā TV, datoru un citas iekārtas ar ekrāniem, no kuriem izstarojās gaisma.

Attiecībās ir svarīgs segas platums?

Foto: depositphoto.com

Jā! Ja gultu pierasts ar kādu dalīt, tad pieņemu, ka esat tuvi viens otram. Vai varētu būt savādāk? Protams, nepieciešams, lai segas platums ir pietiekams abiem un miega laikā segu dalīt nav nepieciešams. Vajag piespiesties savai otrai pusītei ciešāk klāt, tad segas izmērs būs mazsvarīgs.

Lai izdodās atrast savu saldo miegu ar jaunu gultas veļu no xnet.lv.

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.