12 iemesli, kādēļ investēt skriešanā?

Foto: Shutterstock.com

Cilvēkiem patīk sevi nedaudz mānīt un izvirzīt sarežģītus mērķus, kuru īstenošana jāsāk kādā sakrālā datumā – no 1. janvāra, no 1. datuma, no pirmdienas… It kā, pienākot noliktajam laikam, motivācija pati uzbursies no zila gaisa. Un, lūk, tuvojas aukstais un tumšais laiks. Īstais brīdis, kad ieritināties pledā, piespiesties pie radiatora un atviegloti novilkt: “es jau labprāt skrietu, bet tādā laikā… brr… labāk pavasarī,” un doties ziemas miegā.

Bet varbūt Tu vari vairāk? Varbūt Tev nevajag pirmdienu, pirmo janvāri vai vispār kādu īpašu dienu? Varbūt Tev jau patīk skriet? Varbūt Tu zini, ka Tev patiks? Un Tu zini, ka visi attaisnojumi ir bezspēcīgi pret skriešanas trenažieri – skrejceliņi nebaidās ne no tumsas, ne lietus, ne vēja (varbūt vienīgi izņemot tos atsevišķos gadījumus, kad kāds izdomā uzstādīt skrejceliņu parkā…).

Lasi tālāk 12 iemeslus, kāpēc Tavā dzīvē ir vajadzīgi skrejceliņi.

1. Tu to vēlies

Tas ir skaidrs, jo Tu lasi šo bloga rakstu. Vēlēšanās ir pirmais solis virzienā uz darīšanu.

2. Skriešanu vairs neietekmēs laikapstākļi

Protams, īstam skrējējam neviens orkāns nebūs šķērslis, bet – ja vēlies izkustēties un patīk ērtības, tad skrejceliņi ir laba doma. Novieto to ērti pieejamā vietā ar labu ventilāciju un vienkārši skrien! Ir gaišs, silts un rēns klimats neatkarīgi no tā, kurā diennakts laikā izvēlēsies skriet.

3. Nav nepieciešams specializētais apģērbs

Lai pilnvērtīgi skrietu ārā, vēlams nodrošināties ar piemērotu apģērbu, kas neļaus svīst, saglabās optimālu ķermeņa temperatūru, būs gana aerodinamisks, kā arī pamanāms tumsā. Telpās tas viss vairs nav aktuāli. Protams, Tev joprojām būs nepieciešami kvalitatīvi skriešanas apavi un tērps, bet – tērps var būt arī kokvilnas šorti un krekliņš, jo aizsardzība pret vēju vairs nav primārā. Tāpat ar savām dārgajām skriešanas botēm Tu vairs neriskē iekāpt kādā suņa atstātā dāvaniņā, līdz ar to apavi nebūs intensīvi jākopj un kalpos daudz ilgāk.

4. Vari sevi izklaidēt ar televīziju vai internetu

Protams, protams – vienmēr ir ieteicams nodoties aktivitātei pilnībā un nedomāt ne par ko citu, bet – skrejceliņi telpās ļauj nosacīti paslinkot šajā frontē dienās, kad motivācijas ir nedaudz mazāk – vienkārši ieslēdz savu iecienītāko seriālu un skrien visu sēriju. Un – ja vēlies turpināt skatīties, Tev arī jāturpina skriet! Lielisks veids, kā apvienot izklaidi ar noderīgo.

5. Skriešana telpās ir saudzīgāka locītavām

Nenoliedzami, skrienot brīvā dabā, priekšrocību ir daudz – mainīgā vide nodrošina dažādu muskuļu grupu trenēšanu, vari uz nebēdu saelpoties svaigu gaisu un baudīt ainavu, bet – tikpat labi arī viegli vari izmežģīt potīti, aizķeroties aiz kāda zara vai paklūpot uz akmens.

Kaut arī skriešana telpās ir vienmuļāka, tā ir arī saudzīgāka pret locītavām, jo skrejceliņa mīkstā virsma ir daudz mīkstāka un rada krietni mazāku triecienu atspēriena laikā. Tāpat arī skrejceliņi ir ar maināmu slīpumu, tādējādi vēl vairāk ļaujot atvieglot locītavu darbu.

6. Nav jāsatraucas par drēbju slāņiem un ūdens pudeli

Skrienot brīvā dabā, vienmēr ir ieteicams ģērbties kārtās, lai nepieciešamības gadījumā kaut ko varētu noģērbt nost. Taču viss noģērbtais tāpat ir jānes līdzi. Un tad vēl tā ūdens pudele… Skrienot telpās, drēbes var mest kaut vai turpat uz grīdas, bet pudeli ielikt statīvā!

7. Skrejceliņi seko Taviem panākumiem

Protams, arī skrienot ārā vari mērīt gan ātrumu, gan maršrutu, gan iespējamo sadedzināto kaloriju skaitu, taču tas nozīmē, ka nepieciešami vēl vismaz pāris gadžeti. Skrejceliņi, no otras puses, paši var ar visu tikt galā un pavēstīt datus par sirdsdarbību, attālumu, ātrumu un citiem parametriem.

8. Mazāk iespēju izlaist treniņus

Kad uzstādīts skrejceliņš mājās, attaisnojumu neskriet kļūst arvien mazāk. Slikti laikapstākļi? Nekas. Tumšs? Arī tā nav problēma. Saplīsis krekliņš? Kuram gan tas rūp! Nav laika? Nav laika!? Kuru Tu centies piemānīt – nekur nav jāiet, nav īpaši jāģērbjas vai jāgatavojas – vienkārši skrien!

9. Perfektas kontroles iespējas

Skrejceliņi ļauj Tev izveidot konkrētus treniņus un ievērot tos, lai vienkāršāk salīdzinātu rezultātus un progresu laika gaitā. Piemēram, ja ieteicamais iesildīšanās laiks ir 8 minūtes, Tu to mierīgi vari iestatīt ierīcē.

10. Skriešana uzlabo ķermeņa apgādi ar siltumu visas dienas garumā

Viena aša rīta skriešanas sesija var nodrošināt siltumu Tavam ķermenim uz visu atlikušo dienu – skrienot tiek uzlabota un veicināta sirdsdarbība, kas attiecīgi aktīvāk veicina organisma apgādi ar asinīm, tādējādi sasildot arī vēsās rokas un salstošās kājas. Īpaši svarīgi ziemā – padomā par visu to naudu, ko var ietaupīt uz dārgiem ziemas apaviem un apģērbu, ja savā dzīvē ievieš ieradumu no rīta nedaudz paskriet!

Foto: Shutterstock.com

11. Skriešanas slīpuma pielāgošana

Kā vienu no būtiskākajām priekšrocībām skriešanai ārā parasti min to, ka ir iespēja skriet pa mainīgu reljefu – gan kalnā, gan lejā. Bet ko lai iesāk tie, kuriem paveicies dzīvot izcili līdzenā apvidū? Par laimi, skrejceliņi ir aprīkoti ar iespēju mainīt skriešanas slīpumu, līdz ar to – mierīgi vari skriet pret kalnu, cik ilgi vien vēlies.

12. Joprojām spēkā ir visi veselības labumi, ko sniedz skriešana

Neatkarīgi no tā, vai izvēlies skriet telpās vai brīvā dabā, tavs ķermenis jebkurā gadījumā būs pateicīgs. Skriešana sniedz daudz:

  • skriešana ir saistīta ar slodzi, līdz ar to tā stiprina kaulus;
  • tiek stiprināti muskuļi;
  • uzlabojas sirds un asinsvadu sistēmas darbība;
  • tiek sadedzinātas kalorijas (vidēji var runāt par 12,2 kalorijām minūtē, tātad – lai nodedzinātu vidējos frī kartupelīšus, atliek vien apmēram 27 minūtes paskriet. Kāda sakritība – vidēji komēdijseriāliem ir tieši tik garas sērijas);
  • skrienot izdalās endorfīni jeb laimes hormons;
  • skriešana stiprina locītavas;
  • lielisks kāju muskulatūras treniņš – tieši kājās atrodas ķermeņa lielākie muskuļi, un skriešana trenē tos visus (ciskas četrgalvu muskulis, lielais gūžas muskulis, augšstilba divgalvainais muskulis, ikru muskulis, lielā liela kaula priekšējais muskulis, drēbniekmuskulis un vēl daudzi citi);
  • skriešana nostiprina arī tos muskuļus, kas satur kopā ķermeņa vidusdaļu, koriģē stāju un stabilizē mugurkaulu;
  • skriešana nomierina – ritmiskās kustības var salīdzināt ar meditāciju, kas sakārto domas un ļauj veiksmīgāk risināt problēmas;
  • uzlabojas smadzeņu apgāde ar skābekli, līdz ar to uzlabojas arī prāta spējas un atjautība.

Mēdz teikt, ka labākais treniņš ir tas, kuru Tu vari paveikt. Un tam nevar nepiekrist – lai arī ko un kā Tu plānotu sākt vai paveikt, visvairāk labuma dos tieši padarītais. Skriešana ir vienkāršs, demokrātisks un aizraujošs sporta veids. Un, ja Tev nepatīk ne sporta zāles, ne cilvēki ielās un satiksme, nekādu problēmu – skrejceliņi atbrīvos Tevi no nepieciešamības lieki socializēties meditatīvajā nodarbē.

Ja vēlies iegādāties skrejceliņu, ielūkojies Xnet.lv piedāvājumā – tur noteikti atradīsi savām vēlmēm un vajadzībām piemērotāko. Tu to vari (un arī gribi, vai ne?)!  

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.