Trenažieri, hanteles un citas palīgierīces aktivitātēm mājas apstākļos

Vingrinājumi un fiziskās aktivitātes ir neatņemama veselīga dzīvesveida sastāvdaļa. Kustības trūkums palielina aptaukošanos, samazina darba spēju un palielina iespēju saslimt. Tumšais un aukstais ziemas laiks samazina iespēju fiziskajām aktivitātēm brīvā dabā, tāpēc mēs sniegsim padomus, kā uzlabot savu veselību mājās.

Pirms iegādājaties mājas fitnesa aprīkojumu, ir vērts noteikt skaidrus mērķus un domāt par Tavām vēlmēm un iespējām, ņemot vērā cilvēka, kurš plāno uzlabot savu veselību un sportisko formu, vecumu, veselību, finansiālās iespējas, pašreizējo muskuļu attīstību un ķermeņa svaru.

Ja mājas nav atsevišķas telpas sporta istabai, ir vērts izvēlēties treniņu aprīkojumu, ko viegli salikt un noslēpt zem gultas vai kas ir tik mazs, ka jūs to varat paslēpt drēbju skapī.

Mājas sporta zāles uzstādīšana

Tunturi trenažöör koduses jõusaalis

Sākumā, mājas fitnesa aprīkojumā var būt fitnesa paklājs un hanteles. Ar šiem priekšmetiem var tik daudz – stiepties, nostiprināt dažādas muskuļu grupas un veikt lielu daudzumu dažādu vingrinājumu. Vēlāk var tikt pievienots daudzu dažādu trenažieru.

Velotrenažieris

Velotrenažieris galvenokārt ir paredzēts augšstilbu un sēžamvietas muskuļu attīstībai kā arī ar to var nostiprināt vairākas svarīgākās citas muskuļu grupas. Ja Tev patīk braukt ar velosipēdu, tad velotrenažieris ir laba alternatīva skriešanai. Velotrenažieriem ir pieejamas vairākas treniņu programmas.  Atkarībā no izvēlētās vingrojumu programmas, ir iespēja samazināt svaru, veidot muskuļus un nostiprināt sirdi. Bezceļu treniņu programmā var nostiprināt arī augšējos ķermeņa muskuļus. Intervāla treniņu programmā ir iespēja sadedzināt aptuveni 600 kalorijas stundā un ir piemērota tiem, kas vēlas zaudēt svaru.

Kā jebkurai aktivitātei, saskaņo savu treniņu programmu ar ārstu, kurš pārzina Tavu veselības stāvokli un neļaus pārpūlēties un nodarīt pāri savai veselībai. Jebkurš pārspīlējums un pārmērība ir saistīta ar savainošanās risku. 

Xnet.lv ir pieejami vairāk kā simts dažādu veidu velotrenažieri, sākot cenā no ~100eiro.  Izvēlies šeit!

Skrejceliņi

Skriešana ir vēl viena no iecienītākajām sporta aktivitātēm, līdzīgi kā braukšana ar velosipēdu. Papildus skriešanai, iespējams arī staigāt pa trenažiera lenti, un, darot to vari skatīties ziņas un TV pārraides. Arī cilvēki gados noteikti var papildināt savu aktivitāšu sarakstu ar lēnu pastaigu, izmantojot šo trenažieri, ja tas ir vajadzīgs un ikdienas rūpes nenodrošina pietiekamu slodzi veselības uzturēšanai. 

Skrejceliņiem parasti arī ir datorprogramma, kas var rāda treniņa garumu, slodzi, kaloriju zaudēšanu un sirdsdarbības ātrumu. 

Skriešanas trenažieri parasti ir nedaudz lielāki par eliptiskajiem un velotrenažieriem, tāpēc noteikti jāparedz vieta tā izvietošanai. 

Airēšanas trenažieri

Ar skrejceliņa palīdzību var nostiprināt vairāk ķermeņa apakšējo daļu, bet ar airēšanas trenažieri var nostiprināt ķermeņa augšējo daļu. Šo trenažieri var izmantot, lai nostiprinātu sirds darbību,  attīstītu elastīgumu un samazinātu svaru, kā arī palielinātu muskuļu apjomu. Šis ir ļoti efektīvs svara samazināšanas veids, kas papildus roku un plecu attīstībai palīdz veidot skaistus vēdera muskuļus. Takā šis treniņu veids nespiež uz kājām, to var lietot cilvēki ar ceļgaļu traumām. 

Eliptiskie trenažieri

Eliptiskais trenažieris, ir ierīce, kas vienmērīgi izdala slodzi pa visu ķermeni un noslogo roku un kāju locītavas. Izmantojot šo trenažieru veidu, var atbrīvoties no spriedzes šajās ķermeņa daļās, un trenēt dažādas muskuļu grupas.

Ņemot vērā, ka eliptiskie trenažieri  ļauj veikt dažādus uzdevumus un nodrošina slodzi ne tikai kājām, šis rīks ir piemērots visdažādākā vecuma un fiziskās sagatavotības  cilvēkiem. Vingrinājums sadedzina apmēram tādu pašu kaloriju daudzumu, cik vienāda ilguma skriešanas trenažieris, taču fiziskā slodze šķiet mazāk apgrūtinoša.

Trenažieru soli

Vingrojot uz sola, ir iespējams veidot vēdera muskuļus, nostiprināt muguras muskuļus un, atkarībā no izturības, veikt ķermeņa augšējās un apakšējās daļas muskuļu nostiprināšanu.

Iesācējs var sākt veikt vingrinājumus bez papildu svara un vēlāk palielināt slodzi, pievienojot dažādus roku un kāju atsvarus. Ir dažāda veida trenažieri, taču visvienkāršākie ir regulējamie soliņi, kas var būt pilnīgi horizontāli un kurus var pielāgot arī slīpuma leņķim. Lielākajā daļā gadījumu tie ir nelieli  un tos var salikt glabāšanai nelielās vietās.

Hanteles, stieņi un svara diski

Hanteles stiprina roku, plecu, muguras un krūšu muskuļus.

Ja mājās nav iespēju novietot lielāku trenažieri, hanteles noteikti būs piemērotākais risinājums. Ir daudz dažāda veida vingrinājumu, kas stiprina roku, plecu, muguras un krūškurvja muskuļus. Iegādājoties hanteles, ir vērts zināt, ka vieglās hanteles ir paredzētas, lai palielinātu spēku aerobos treniņos, bet lai palielinātu muskuļu daudzumu nepieciešamas smagākas hanteles.

Ja pieejamajās telpās ir vairāk vietas, tad fiziskajās aktivitātēs iespējams izmantot arī svaru stieņus. Svaru celšana nostiprina visu ķermeni, attīsta un nostiprina muskuļus un uzlabot koordināciju.

Vingrošana

Izmantojiet vingrošanas bumbu, lai stiprinātu muguras, vēdera muskuļus.

Vingrošana ar bumbu ir ieteicama, īpaši tiem, kam ir dažādas muguras un jostas sāpes. Papildus muskuļu veidošanai ar vingrošanas bumbu var uzlabot koordināciju, balancu un elastību.

Vēderpreses rullītis

Vingrinājumi ar vēderpreses rullīti rada slodzi vēdera un rokas muskuļiem. Lietošana prasa pavisam nelielu veiklību un labu līdzsvaru, bet, kā norāda nosaukums, vēderpreses rullis nodrošina pienācīgu vēdera muskuļu nodarbināšanu. Vēlies nostiprināt presīti? Sāc ar vēderpreses rullīti! 

Pulsa mērītāji un aktivitāšu monitori

Aktivitāšu monitori rāda fiziskās aktivitātes un palīdz novērtēt treniņus.

Motivācijas interesēs var lietot arī aktivitāšu monitoru, kas sniedz atgriezenisko saiti par treniņu gaitu. Aktivitāšu monitori un viedpulksteņi skaita kalorijas, norāda, kad ir laiks trenēties un var analizēt treniņa intensitāt, kā arī tā saistību ar vecumu un ķermeņa svaru.

Tāpēc ar aktivitāšu monitora palīdzību var novērtēt savu dzīvesveidu un treniņu rezultātus, tas motivē sportot, kā arī sniedz informāciju par to, kā sasniegt vēlamo rezultātu.

Tunturi trenažöör kodukasutajale

Iemesli, kāpēc trenēties mājās

Treniņiem mājās, pirmais un visgrūtākais solis ir piecelties no dīvāna un atcerēties par aktivitāšu nozīmi mūsu dzīvē. Treniņiem mājās ir vairākas priekšrocības:

Ietaupi laiku

Došanās uz sporta klubu un atgriešanās mājās var patērēt vairāk kā pāris stundas dienā no Tava vērtīgā laika. Mājas treniņu aprīkojums vienmēr ir viegli sasniedzams. Turklāt, neesi atkarīgs no fitnesa zāles darba laika, bet vari trenēties paša izvēlētajā laikā.

No rīta var veikt stiepšanās vingrinājumus un vienkāršus muskuļus tonizējošus vingrinājumus, bet vakarā vai pat pusnaktī ir iespējas trenēties, vērojot savu iecienīto filmu.

Neesi atkarīgs no laika apstākļiem

Tikai izturīgākie dodas ikdienas skrējienā, kad ārā līst vai snieg un laikapstākļi viegli kļūst par aizbildinājumu kaut ko nedarīt. Tomēr ja sportistam mājās ir trenažieri, tad nevar meklēt aizbildinājumus treniņu izlaišanai, bet ērti veikt uzdevumus mājas apstākļos siltumā un komfortā. 

Nav vajadzīgs speciāls apģērbs

Sporta klubā mēs parasti zemapziņā salīdzinām sevi ar citiem sportotājiem gan rezultātu, gan izskata ziņā. Bet mājās esi tikai tu un personīgie mērķi, un apģērbs, ko velc treniņā, nav tik svarīgs. Atrod savu motivējošo mūziku, klausieties to, cik skaļi vēlies un sāc sasniegt savus mērķus, jo laba sajūta ir vissvarīgākā.

Naudas ietaupīšana

Ja sportiskas aktivitātes kļūst par Tavu ikdienu, trenēšanās mājās ir daudz izdevīgāka nekā maksāšana par sporta zāli katru mēnesi. Iegādāties nepieciešamos trenažierus sākumā var izmaksāt dārgāk, tomēr, ietaupot pāris mēnešu maksu par sporta zāli, var izveidot līdztiesīgu trenažieru zāli mājās. Turklāt, šie trenažieri pieder Tev un tos izmantos tikai zināmi cilvēki.

Mācies internetā

Mūsdienās internetā, var iepazīties ar dažādiem vingrinājumiem un apmācības veidiem. Nav jāmaksā papildus par treneri ikreiz, kad dodies uz sporta zāli. Lejupielādē labu lietotni savā telefonā, sāc treniņu programmu vai skatīties treneru un sportistu video blogus un treniņu ierakstus, kuros viņi dalās ar daudz noderīgiem padomiem.

Tomēr, pavisam noteikti konsultējies ar savu ārstu un vēl kādu fitnesa speciālistu par savu veselības stāvokli un labāko un efektīvāko treniņa programmu, kas pieskaņota tieši Tev. Kad tāda izveidota, ir visas iespējas to turpināt savā nodabā un ritmā, kad laiks to atļauj. 

Plašo trenažieru piedāvājumu klāstu varat apskatīt Xnet.lv interneta veikalā.

Tunturi trenažieri mājas lietotājiem

Viens no populārākajiem un pieprasītākajiem tranažieru zīmoliem, ir Tunturi, kas piedāvā plašu dažādu tipu trenažieru klāstu

Vairs nav jāuztraucas par ierobežotajiem kvadrātmetriem, jo, Tunturi zīmolam ziemeļu kaimiņos ir īpaši izstrādāta trenažieru sērija mājas lietotājiem. Tie ir precīzi ar pārdomātu dizainu, kas ērti ietilpst neliela izmēra dzīvoklī. Tos var viegli salikt glabāšanai zem gultas vai drēbju skapī, un šos trenažierus iespējams ātri salikt, lai sāktu treniņu.

Trenažieru ražotājam Tunturi  ir gara vēsture un veiksmes stāsts sākās 1922. gadā ar neliela riteņu veikala atvēršanu. Divu brāļu radītā mazā darbnīca un veikals kļuva par īstu velosipēdu rūpnīcu. Brāļu iegūtās prasmes un ražošanas tehnoloģijas ļāva uzņēmumam veiksmīgi attīstīt arī citus fitnesa produktus. Līdz 1970. gadam Tunturi bija viens no lielākajiem fitnesa produktu ražotājiem pasaulē, un, pateicoties pareizajiem stratēģiskajiem lēmumiem, uzņēmumu apmācību pārdod vairāk nekā 50 valstīs visā pasaulē.

Šie trenažieri parāda vissvarīgākos treniņu datus, piemēram, ātrumu, laiku, attālumu, kalorijas, sirdsdarbības ātrumu, kā arī veic citas darbības.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.